2.12.07

Επαναφορα της προτασης για δημευση περιουσιακων στοιχειων

Στην σημερινη ετησια συνελευση της Ενωσης Εισαγγελεων, ο προεδρος Σ. Μπαγιας επανεφερε την προταση για δημευση περιουσιακων στοιχειων των δικαστικων κρατικων λειτουργων, τα οποια ειναι σε προφανη δυσαναλογια με τα νομιμα εσοδα τους.
Συμφωνα με την τελευταια εκθεση (2007) της Διεθνους Διαφανειας για την διαφθορα στο νομικο συστημα, η Ελλαδα βρισκεται στην 54η θεση απο τις 179 της εκθεσης, με μεσο ορο βαθμολογιας 4.4/10. Ουτε τη "βαση" δηλαδη δεν πιανουμε! Ειμαστε προτελευταιοι στην ΕΕ, με τελευταια την Πολωνια. Για ...παρηγορια, τελευταιες στη λιστα ειναι η Μυανμαρ, το Ιρακ και η Αϊτη, ενω πρωτευσαν η Φινλανδια, Ισλανδια και η Ν. Ζηλανδια. Το 55% των ερωτηθεντων στην Ελλαδα απαντησαν οτι οι δικαστικοι λειτουργοι ειναι διεφθαρμενοι, οπως φαινεται στο γραφημα. Εχουμε το ιδιο ποσοστο με τις ΗΠΑ!
Η διαφθορα του κρατικου μηχανισμου ειναι συνυφασμενη με το νεο-ελληνικο κρατος απο την επανιδρυση του το 1831! Αναποσπαστο κομματι της αθλιας πραγματικοτητας μας, τοσο πολυ που θεωρειται απολυτα φυσιολογικη... Προσωπικα, θεωρω την γενικευμενη κρατικη διαφθορα τον σοβαροτερο λογο ανασχεσης της αναπτυξης της Ελλαδας τα τελευταια 170 χρονια. Οπως ειχα γραψει σε ενα παλιοτερο αρθρο μου τον Απριλιο του 2007:

"Δεν θα ξεχάσω να παραλείψω βέβαια την κατάρα του Νεο-Ελληνικού κράτους από την επανίδρυσή του: την ασύστολη και αέναη διαφθορά και αναξιοπιστία του κράτους ως μηχανισμό οργάνωσης και εγγύησης της λειτουργίας μίας κοινωνίας. Από τους τοκογλύφους των δεκαετιών 1830-1850 που μετά έγιναν τράπεζες, μέχρι την τωρινή κατάσταση όπου η κομπίνα θεωρείται απόλυτα θεμιτό. Τα καρκινώματα αυτά επί σχεδόν δύο αιώνες τώρα έχουν αποστερήσει τον πολίτη από κάθε έννοια κοινωνικής ασφάλειας, σταθερότητας και δικαιοσύνης. Η έλλειψη αυτή είναι στραγγαλιστική για οποιαδήποτε απόπειρα μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και ανάπτυξης. Σας θυμίζω μία συνηθισμένη περίπτωση: με κάθε αλλαγή κυβέρνησης (ή και υπουργού), πλάνα ακυρώνονται, το φορολογικό καθεστώς ανατρέπεται, οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αλλάζουν άρδην για την ικανοποίηση κομματικών αναγκών. Μία τέτοια ρευστότητα αποθαρρύνει κάθε νοήμονα να επενδύσει χρόνια από τη ζωή του και κάθε είδους πόρων προς ένα αμφίβολο αποτέλεσμα εξαρτώμενο από τα καπρίτσια του κομματικού (ή συντεχνιακού άλλοτε) κράτους. Μοιραία λοιπόν έχουμε την ανάπτυξη μικρών μονάδων “ελαφράς” βιομηχανίας μικρής επένδυσης και ορίζοντα μίας γενιάς (καθώς ο πολίτης αντιμέτωπος με ένα κοντόφθαλμο και αναξιόπιστο κράτος, πρέπει να αποθησαυρίσει είτε διότι η κοινωνική πρόνοια είναι μία αυταπάτη είτε στοχεύοντας στον ματαιόδοξο πλουτισμό)".

Θεωρω λοιπον οτι οποιαδηποτε ενεργεια με στοχο την παταξη της διαφθορας -οσο σκληρη και οσο δρακοντεια κι αν ειναι- ειναι επιτακτικη και πληρως δικαιολογημενη σε αυτο το νεο-ελληνικο τοπιο. Μεταξυ αλλων, τη δημοσια αναρτηση ολων των περιουσιακων στοιχειων:
1. των βουλευτων και κυβερνητικων στελεχων καθ' ολη τη διαρκεια της θητειας τους και επιπλεον για την επομενη κοινοβουλευτικη περιοδο.
2. των δικαστικων λειτουργων καθ' ολη τη διαρκεια της θητειας τους και για 5 χρονια μετα την αποχωρηση τους.
3. των ανωτερων και ανωτατων αστυνομικων καθ' ολη τη διαρκεια της θητειας τους και για 5 χρονια μετα την αποχωρηση τους.

Και μην μου πειτε οτι αντιβαινει στη αρχη προστασιας των προσωπικων δεδομενων! Γι αυτες τις θεσεις και για οσο τις κατεχεις, θα υποκεισαι σε δημοσιο ελεγχο. Στο Ελλαδισταν πρεπει να γινει κατι πολυ σκληρο για να αποβαλλουμε το καρκινωμα.

No comments: